Geniet van de kleuren in Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Beautiful Colors - WaarBenJij.nu Geniet van de kleuren in Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Beautiful Colors - WaarBenJij.nu

Geniet van de kleuren in Dubai

Door: Britta van Woerkom & Iona Kunnen

Blijf op de hoogte en volg Beautiful Colors

24 April 2016 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Wat Dubai zo bijzonder maakt is dat deze stad nog geen 50 jaar geleden een traditionele havenstad was met woestijn. Rond 1960 is dit allemaal veranderd door de vondst van enorme hoeveelheden olie in de grond. Sindsdien is de stad in sneltreinvaart uitgegroeid door luxueuze metropool, waar werkelijk niets te gek is! Door de komst van enorme luxe is de stad ook een steeds kleurrijkere stad geworden. Wil jij weten wat voor kleurrijks Dubai jou allemaal te bieden heeft? Lees dan snel verder!

Oude kleur
Ondanks de grote veranderingen in Dubai, vind je er nog altijd vele traditionele elementen. Breng eens een bezoek aan de spice market in het oude gedeelte van Dubai en je zult versteld staan van de hoeveelheid kleuren die je tegen zult komen. Ook de textiel markt is een echte aanrader. Overweldigd word je door de vrolijke en vele verschillende kleuren van de tapijten. Op deze markten verhandelen traditionele kooplieden nog altijd hun goederen en producten. Vergeet op deze markten vooral niet af te dingen!

Wil je even uitrusten van het geslenter over de markt? Maak dan een boottochtje over de Dubai Creek. In een van de traditionele boten die vroeger gebruikt werden om goederen en specerijen naar andere landen te transporteren dobber je heerlijk over het water. Je hoeft niet bang te zijn dat je deze bootjes niet zult vinden, de bootjes zijn duidelijk herkenbaar. Ze liggen schommelend aan de kade en vormen een prachtig kleurrijk gezicht.

Nieuwe kleur
Door de komst van de rijkdom is Dubai alleen maar kleurrijker geworden. Enorme skyscrapers schieten de lucht in en geven ’s avonds een adembenemend zicht door de vele gekleurde lichtjes. Sheikh Zayed Road is de high way van Dubai. Hier kun je de Burj Khalifa en allerlei andere torenhogen gebouwen bewonderen die vooral ’s avonds veel het gevoel geven dat je je in een sprookje bevindt. Toch blijven de Sjeiks maar verbazen. Midden in de stad tussen de wolkenkrabbers is het kleurrijke park Miracle Garden aangelegd met meer dan 45 miljoen bloemen en een oppervlakte van 72.000 vierkante meter. Je kunt er ook een wandeling maken onder een plafond van kleurrijke paraplu’s. Hier word je helemaal vrolijk van.

Wel eens iets echt magisch mee willen maken? Breng dan een bezoek aan de Jumeirah Moskee. Dit is de grootste Moskee van Dubai. Binnenin is de Moskee prachtig versierd met kroonluchters en kleurrijke schilderingen in de koepel. In de avond gaan de verschillende lichten van de Moskee aan en dit zal je zeker even laten stoppen met ademen! Ook is er in Dubai sinds 1995 een flamingo project opgezet. Op bepaalde stranden kun je zoals nergens ter wereld de prachtige oranje –roze dieren bewonderen.

Wie een bezoek brengt aan Dubai moet er niet van opkijken iedere dag tientallen Ferrari ‘s, Bentley’s en Lamborghini’s te zien. Dankzij de rijkdom van Dubai telt de stad een heel hoog aantal luxe en exclusieve auto’s. Breng eens een bezoekje aan Dubai Mall om de dure auto’s te spotten. Hier komen rijke mensen maar al te graag met hun luxe, kleurrijke auto pronken. Met een beetje geluk kun je er zelfs even mee op de foto!

Naast de dure auto’s die bij Dubai Mall te vinden zijn, kun je de Dubai Fountain bewonderen. Deze fontein is de grootste en duurste fontein van de wereld en is een van de populairste attracties van Dubai. Vooral in de avonduren is dit spektakel extra indrukwekkend. Wanneer het donker is worden zowel de fonteinen als het water verlicht door 6600 lampen en 25 kleurenprojectoren. Op het hoogtepunt wordt er maar liefst 83000 liter water in één keer de lucht in gespoten. Dit gaat gepaard met een enorme knal.

Met deze tips kun je zeker beginnen aan een kleurrijke tour door Dubai. Ben jij al een beetje enthousiast geworden? Voor al onze avonturen kun je ons volgen op onze Facebookpagina & Instagram!